Menu Główne:

Pomoc Psychologa Klinicznego | Terapia Psychologiczna | Problemy Seksualne

Dla osób chorych neurologicznie i psychiatrycznie:

Wykonuję następujące badania i terapie dla osób chorych neurologicznie i psychiatrycznie:

• badanie neuropsychologiczne funkcji poznawczych: mowy, pamięci, gnozji, praksji, myślenia w celu odpowiedzi na pytanie czy objawy, które występują u badanego są wynikiem zmian organicznych w ośrodkowym układzie nerwowym. Ocena głębokości tych zmian dla celów -terapeutycznych lub orzeczniczych;

• badanie i terapia afazji,

• badanie i terapia zaburzeń pamięci

• badanie osób upośledzonych umysłowo w celu oceny głębokości upośledzenia umysłowego,

• ocena stopnia chorobowego obniżenia funkcji intelektualnych (np. chorobą Alzheimera),

• badanie poziomu rozwoju intelektualnego -określanie ilorazu inteligencji II,

• badanie osób po urazach czaszkowo-mózgowych, po operacjach neurochirurgicznych, po zatruciu tlenkiem węgla, związkami rtęci, ołowiu lub innymi związkami chemicznymi uszkadzającymi układ nerwowy w celu odpowiedzi na pytanie czy doszło do zmian organicznych w ośrodkowym układzie nerwowym, jeżeli tak, to jak głęboko i które funkcje poznawcze uległy zaburzeniu.

• diagnoza zaburzeń nastroju, emocji i zachowania u pacjentow z uszkodzeniem organicznym w ośrodkowym układzie nerwowym,
  • efektem końcowym procesu diagnostycznego jest sporządzenie opinii

psychologicznej dla celów diagnostycznych, orzeczniczych,
dla potrzeb różnych instytucji lub w celu